torsdag, januari 27, 2011

Vitrinskåp & Serviser


Idag tänkte jag visa mitt vitrinskåp som står i vardagsrummet.
Skåpet är nytt och har blivit fyllt med lite olika serviser och annan pynt.


Skåpet är från Ikea och heter Liatorp.
Jag har tittat på lite olika skåp men fallt tillslut på detta.
Det jag tyckte om var att det var glasväggar på sidan av skåpet också, så att man ser innehållet från alla håll. På de fasta hyllplanen har vi satt upp downlights så det lyser upp allt det vackra.




Det här är ett av mina favoritserviser från Bavaria Shumann Arzberg. Sött och romantiskt.
Serviset har jag fått av min snälla mamma som har många serviser. I somras fick jag lov att plocka från hennes samling och det här var ett av de jag tog med mig. Fram till nu har det legat i en flyttkartong, men nu har det äntligen fått sin plats i nya skåpet.


Jag tog också med mig det här Rosenthal serviset. Vitt och romantiskt.



Serviset från Bengali var det sista jag valde. Jag gillar speciellt kannorna.

Jag har ett par serviser till som jag har ärvt från min mormor och morfar, men när det blev uppackat från kartongen med tidningar från 1975...så såg jag att det behövs ett dopp i diskhon innan det kan sättas in i skåpet. Så det får jag visa en annan gång.




3 kommentarer:

Torhild sa...

Det var et fint skap med masse fine servise :) Er alltid litt mer stas med ting som er arvet :)

Jejje sa...

vilket vackert skåp:))serviserna är ljuvliga.......

ha en underbar helg/kram

Jejje sa...

hallå i stugan,allt väl?
älskar den romantiska kaffekoppen,helt gudomlig:))

här har vi skit kallt,är så less..
ha en bra fredag/kram