torsdag, januari 20, 2011

Grönska


Nya huset börjar fyllas upp med endel blommor nu.
Vi tog inga med oss, jag var rädd att de skulle frysa på vägen i denna årstiden.
Ett par orkidéer och några gröna plantor har fått plats i köket. Det har också de här fina kvist rosorna.





I vardagsrummet står en vas med körsbärskvistar. Blir spännande att se när de slår ut om några dagar. Knopparna börjar redan bli gröna. Vi hade ett körsbärsträd i trädgården vid det gamla huset och det var så fint på våren när hela trädet stod i blom.



Det blir spännande att se vad som gömmer sig i min nya trädgård under all snön. Just nu är det lite svårt att tänka sig att om några månader så är det vår...


2 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Vilken blogg och vilket hem! Jisses så fint!!

Hit kommer jag absolut igen! Ha en fin dag! Kramar Maria

Maria - Villa Krutbruket sa...

Eller hur! Korgar är ju så snygga.. Och den jag köpte är gigantisk så jag får rum med mycket i den! :)

Ha en härlig onsdag! Kram Maria