måndag, november 30, 2009

Första advent

Idag har vi firat 1:a advent. Hängt upp stjärnor, ljus och adventsstakar. Gjermund har hängt upp uteljusen, vi har en lång ljusslinga som hänger i takrännan på framsidan av huset och så har vi en "istapp" slinga som hänger över altanen. Så nu har jag verkligen fått julstämming, fattas bara lite snö så hade det varit perfekt!

I veckan som gått har jag jobbat och målat färdigt i entrén och hallen som tidigare var toscana på väggarna och nån beige-aktigfärg på lister och karmar. Jag har målat både väggarna och listerna äggvita, så nu är det så ljust och fint.
Är jättenöjd med resultatet. Jag har planer om att ta fönsterkarmarna i köket och vardagsrummet och så trappen också, men väntar till våren så att jag kan vädra ordentligt, den oljemålningen luktar ganska mycket...
Glömde bort att ta några före bilder, men så här blev resultatet:





Gjermund hade med sig presenter hem från resan. Daniel fick fin Man U tröja=)


Emma fick Tingelingbok

Inga kommentarer: